Oldalak

2012. december 6., csütörtök

Oktatás, sakk, digitális világ


1996-ban, 10 évesen örültem életem első felvételijének. Felvettem a kunszentmiklósi ÁMK matematika-sakk-testnevelés tagozatos osztály ötödikesei közé. Akkor még nem tudtam mire viszem. ( Értem itt azt, hogy nem tudtam lesz-e diplomám, vagy "csak" egy szakmunkás leszek, de akkor ez nem is érdekelt, csak szeretettem sakkozni.) A tagozat kitalálója Bege Márton tanár úr volt, aki már nincs közöttünk, de mindig büszke leszek rá! Meggyőzötten állította, hogy a sakk elősegíti a logikus gondolkodást, a sok testnevelés óra pedig segít kikapcsolni a sok matematika óra között. Több óránk volt, mint egy normál osztálynak, de akkor ez nem számított, mert fiatalok voltunk. Viszont így felnőtt fejjel állíthatom megérte oda járni, és igaza volt Marci bácsinak! Az akkori általános iskolai osztályom nagy része reálirányban szerzett évekkel később diplomát. Kár, hogy ő ezt nem érhette ezt meg. Ezek alapján megérné sakkórákat tartani tanóra szerint. Sok iskolában van számítógép terem, ahol egyszerű programmal, anyagi befektetés nélkül lehetne számítógépen sakkozni, játszmát elemezni, feladványt fejteni. Remélem egyszer valaki, valahol folytatja Marci bácsi álmát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése