A kutatások
szerint az emberek több, mint 75%-a "audiovizuális" az
információfeldolgozást tekintve. Ez főleg a TV és a rádió elterjedésének
köszönhető, ami az audiovizuális feldolgozó-csatornát ilyen mértékben
meghatározóvá tette a fiatalabb generációk számára. Az információ feldolgozás
jellemzően gyors, mert kész képzeteket biztosít az agy számára a vizuális, vagy
írott szöveg feldolgozásával szemben, ahol ezt az agynak saját magának kell
elvégeznie. Ebből adódóan az audiovizuális segédeszközök sok esetben
megkönnyíthetik a tanítási és tanulási folyamatokat, főleg azokban az
esetekben, ahol konkrét tartalmakat kell feldolgozni. De a képzelőerőt,
kreativitást nem minden esetben segítik elő ezek a módszerek. A tanulót
visszavetheti az absztrakcióban. Egy autószerelőnek például segítséget nyújthat
egy videofilm, egy interaktív táblánál bemutatott tananyag, vagy szimulátor, de
felmerülő probléma megoldásánál már szüksége van a kreatív gondolkodásra. Ezért
fontos az, hogy a digitális tananyagok egy része írott legyen, illetve, hogy a
tanmenet tartalmazzon áthidalásokat a kétfajta tanulási stílus között.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése