Oldalak

2012. december 1., szombat

Audiovizuális tanulás


A kutatások szerint az emberek több, mint 75%-a "audiovizuális" az információfeldolgozást tekintve. Ez főleg a TV és a rádió elterjedésének köszönhető, ami az audiovizuális feldolgozó-csatornát ilyen mértékben meghatározóvá tette a fiatalabb generációk számára. Az információ feldolgozás jellemzően gyors, mert kész képzeteket biztosít az agy számára a vizuális, vagy írott szöveg feldolgozásával szemben, ahol ezt az agynak saját magának kell elvégeznie. Ebből adódóan az audiovizuális segédeszközök sok esetben megkönnyíthetik a tanítási és tanulási folyamatokat, főleg azokban az esetekben, ahol konkrét tartalmakat kell feldolgozni. De a képzelőerőt, kreativitást nem minden esetben segítik elő ezek a módszerek. A tanulót visszavetheti az absztrakcióban. Egy autószerelőnek például segítséget nyújthat egy videofilm, egy interaktív táblánál bemutatott tananyag, vagy szimulátor, de felmerülő probléma megoldásánál már szüksége van a kreatív gondolkodásra. Ezért fontos az, hogy a digitális tananyagok egy része írott legyen, illetve, hogy a tanmenet tartalmazzon áthidalásokat a kétfajta tanulási stílus között.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése