Oldalak

2012. december 14., péntek

Nintendo Wiimote felhasználása az oktatásban



Nemrégiben olvashattunk a blogon ennek az eszköznek az alkalmazásáról, ott a virtuális valóság témakörében láthattunk applikációt. Egy másik alkalmazását szeretném most kicsit bemutatni azoknak, akik még nem találkoztak ezzel a lehetőséggel. Először a tavalyi évben találtam rá egy videóra ebben a témában, amikor a digitális táblák témakörében keresgéltem a neten, majd pedig a pedagógiai gyakorlaton a gyakorlóiskolánkban láthattam élőben is működni az eszközt.

Miről is van szó? A Wiimote a Nintendo által gyártott játékkonzolnak a vezérlője, tartalmaz egy nagy felbontású infra kamerát. Ha fogunk egy infra fényforrást, akkor ez az eszköz tudja követni annak a helyzetét. Így olcsón meg tudunk valósítani interaktív felületet akár projektorral kivetítve a falon, akár a monitor képernyőjén, nem feltétlen kell drága digitális táblára költeni.
Mire van szükség ehhez?

  • Wiimote kontroller: konzolboltban, de akár nagyobb bevásárló központokban is kapni külön (kb. 10ezer Ft)
  • Bluetooth kapcsolattal rendelkező PC,
  • Megjelenítő eszköz: projektor, monitor a PC-re kapcsolva,
  •  Infra toll (egyszerűen elkészíthető, de készen is lehet kapni),
  • Szoftver (jelenlegi aktív tábla program, vagy ingyenes programok is vannak).

Az alkalmazás kitalálójának weboldala:   http://www.cs.cmu.edu/~johnny/projects/wii/

Sok tantárgy esetében felhasználhatóak az interaktív tábla által nyújtotta lehetőségek, ezzel a megoldással könnyen és olcsón megvalósíthatjuk akár saját magunk is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése