Oldalak

2014. március 30., vasárnap

Találkozásaim a témával . 2.rész

Számítógépes tervező programok a ruhaiparban- Optitex 2D/3D CAD- Ébredés


    A tavalyi tanév során már többször szóba került, hogy mivel az új szabó központi programok tartalmazzák a  számítógépes előkészítő programok használatát,valakinek bele kell ásnia ebbe magát. Aztán jött a tárgyfelosztás,és eme megtisztelő szerepet hál' Istennek nem én kaptam.
    Igen ám de szeptember végén borult az egész ,ott kellett hagynom a gyakorlati képzést és elméleti tanár lettem.Azokat az órákat kaptam, amitől a többiek meg akartak szabadulni. Ez is köztük volt.
   Nem igazán tudtam,hogy is álljak neki. Belenézegettem,próbálgattam,de igen sok problémám akadt vele.Fel kellett hívnom a céget is akitől vásároltuk a programot. Az sem segített túlságosan, hogy azalatt az idő alatt amíg nem foglalkoztam a programmal nemcsak az én ismereteim, de a program is kissé elavult lett, úgyhogy, még utána nézni is nehéz volt a használatnak. Szép lassan azonban kezdett kibontakozni előttem mi mindent lehet is kezdeni vele, egyre többet használtam és egyre jobban ment. Megmutattam a diákoknak is a használatát és nekik is nagyon tetszett. Pillanatok alatt elsajátították  és egy csomó fogalmat a program használata közben értettek meg a terítésről,felfektetésről.

   A vizsga feladatokat már nagyon hamar sikerült elkészítenem, és nagyon örülök,hogy végül is így alakult és kénytelen voltam ezt is megtanulni.


A sajnálatos az egészben az, hogy gondolom kitaláljátok....igen az új keret tanterv már nem tartalmazza ezt a követelményt.Ennek ellenére mivel hasznosnak tartom, azt hiszem továbbra is belecsempészem majd a tananyagba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése