2013. augusztus 11-én a
Microsoft átállt a szolgáltatáscsomag 2013-as verziójára. A felhasználók
személyes felületet kaptak a SharePoint online szolgáltatásban, a teljes
szoftvercsomag felülete megújult és felhasználóbarát lett. Az Office WebApps
keretein belül már a megjelenés előtt megismerkedhettünk a legújabb irodai
programcsomaggal.
A frissítés okán felül kellett vizsgálni az
Intézmény eddigi koncepcióját a rendszer használatával kapcsolatban. Még a tanév
megkezdése előtt kialakításra kerültek a munkaközösségek és az osztályok saját
csoportwebhelyei a SharePoint online rendszerében, valamint kialakításra került
egy tananyagbázis is, melyben a tanárok egymással valamint diákjaikkal is
megoszthatják digitális tananyagaikat.
Ezzel párhuzamban az Intézményi stratégia is
módosult (ábra).
A
hosszú nyári szabadság után a tanárok is újult erővel vetették magukat a
munkába. A munkaközösségi oldalak megteltek anyagokkal, az osztályoldalakra
kikerültek a tanévvel kapcsolatos információk. Több tanár a személyes
felületén blogot is indított. Az Intézményi főoldalon a tanév rendje egy közös
naptár felületen jelent meg, melyet bárki megtekinthet a regisztrált
felhasználók közül.
A tanév indulásakor diákjaink is szembesültek a
változásokkal, körözvények helyett e-mail formájában. Természetesen szándékosan
részesítettük előnyben az e-mail-t, hiszen így el kellett kezdeniük a
szolgáltatás használatát. Ez persze újabb problémát szült, mely probléma az
elfelejtett jelszó néven testesült meg. Tömegesen jelentkező probléma volt,
melyre megoldást kellett találni. A megoldás a diákrendszergazda „munkakör”
bevezetése volt. Két tehetséges diákunk vállalta magára a feladatot. Részükre
az intézményi adminisztrátor jogot biztosított a jelszavak cseréjére, valamint
a diákfelület fejlesztésére.
A következő bejegyzés a diákok további bevonásáról lesz szó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése