Oldalak

2014. március 15., szombat

Az oktatás elmélete III.

Tanulás: míg a tanítás elsősorban oktatói aspektusból értelmezhető,addig a tanulás hallgatói-tanulói szempontból, hiszen a tanítás-tanulás szerves és kölcsönös egységében az aktivitást a tanuló fejti ki. Ennek eredménye az oktatásban résztvevő magatartásváltozásával mérhető,mely a taítás során újonnan kapott információ,birtokolt tudás hatására történik meg.

Tudás: a tanulás eredménye, amely a tanulás típusának megfelelően mérhető. Lexikális tudás esetén a reprodukció minőségében. Mozgásos feladatokhoz kapcsolódóan azok pontosságában, gyorsaságában. Szociális tanulás esetén például adott munkakultúra zökkenőmentes gyakorlásában, a munkahelyi kapcsolatok minőségében bekövetkezett változásokban.

Motiváció: a motiváció a tanulás miértjét határozza meg. Arra ad választ, hogy egy tanuló miért tanul, mi készteti arra, hogy a tananyagot elsajátítsa. Cselekvésre késztet, valaminek az elkerülése vagy valaminek a megszerzése érdekében. Lehet külső motiváció: a cselekvés külső kényszer hatására történik meg, illetve az egyénben születik meg cselekvésre való késztetés, valamint a belsővé vált motiváció, amely során egy késztetés belsővé válik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése