Oldalak

2014. március 28., péntek

Digitális oktatási alapcsomag IV.

A diákrendszergazdákról már szót ejtettem a korábbi bejegyzésemben. További ötlet, hogy az osztályok oldalainak karbantartását ne tanárok végezzék, bízzuk ezt is a diákokra!
Minden osztály delegált két diákot, akiknek az osztály saját oldalának karbantartása lett a feladata. Miután – a tanári kar hathatós közreműködésével – rájöttek, hogy a felületen Facebook-hoz hasonlóan kommentelhetnek, nagyobb lett az érdeklődés.
Az időközben számítógép által vezéreltté vált iskolacsengő dallamát már az Office365 felületén keresztül vitatták meg diákjaink.
Új aloldal nyílt végzősöknek címmel, ahol az érettségivel kapcsolatos jogi háttérrel, az érettségi témakörökkel, valamint kötelezettségeikkel ismerkedhetnek meg. Legtöbb csoportunk saját naptárral is rendelkezik. 
Akár a naptár felületén, akár e-mail formájában, akár a saját webes felületükön tanáraink feladhatják a házi feladatokat, valamint a beadás is lehetségessé válik digitális formában.
Referenciaintézményi pályázatunk (TÁMOP 3.1.7) minősítési eljárásához tanáraink az e célra készített aloldalon dolgozzák ki a beadandó dokumentumokat.
Nehéz kérdés a tananyagcentrum létrehozása. Mindannyian – gondolom Ön is, aki olvassa ezeket a sorokat – féltjük saját munkánkat, és nem szívesen bocsájtjuk mások rendelkezésére. Szerencsére kollégáim megismerték ezt a rendszert, és mivel csak saját diákjaink férnek hozzá, ezért megosztják egymással és természetesen diákjainkkal saját, tanórákra készített anyagaikat.
Idei témahetünk kiajánlóit kollégáim már ennek a rendszernek a segítségével osztották meg a diákokkal, akik szintén ugyanitt tudtak jelentkezni a különböző projektekre. Természetesen a témahét produktumai is itt kerülnek megosztásra.
Az elmúlt évi, illetve az idén várható, az eddigieket felülmúló tankönyvosztási káosz arra ösztönzött minket, hogy a tananyagcentrumot olymértékben bővítsük, hogy alkalmas lehessen a tananyag tankönyv nélküli elsajátítására.
Mit hoz a jövő? A rendszer folyamatos fejlesztés alatt áll, ennek ellenére a szolgáltatás folyamatos, fennakadások nem tapasztalhatóak.
Az Intézmény nem csupán egy irányba törekszik, bizonyítja ezt, hogy a Moodle rendszert is használjuk, viszont ennek népszerűsége elmarad a Digitális Oktatási Alapcsomaggal szemben.
Korunk diákjai digitális környezetben nőttek fel, motiválásukhoz elengedhetetlen korszerű technikák, módszerek alkalmazása. A modern technológia használata elkerülhetetlen, a modern módszerek alkalmazása viszont az osztályközösségek különbözősége miatt néha nem célravezető. De ez már egy másik történet…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése