Oldalak

2014. március 15., szombat

Oktatástechnológia ma.....III.


Az előző bejegyzésemben az írásvetítőről írtam, ma a projektor kerül terítékre!

A jelen: A projektor

Néhány évet lehúztam az iparban szakértőként, majd kisfőnökként, így természetes, hogy bele kellett tanulnom a prezentáció és a prezentációkészítés műfajába. Nem tartom magam túl kreatív ppt gyárosnak, de a sokéves rutin miatt elég gyorsan össze tudok hozni egy alap prezit, ami hatékony segítség lehet a kezdőként tébláboló tanárpalántának.
Így aztán amikor tavaly szükségem lett valami mankóra egyből ez a megoldás jutott eszembe. Projektor a termek 80% - ban van, én tudok prezit készíteni, hol itt a nehézség?
Először is, ha peches vagy (vagy nem a te órád a legfontosabb az órarend összeállító prioritás listáján) olyan termet kapsz, amelyik a 20%-ban van aztán bukta…Ezt az akadályt némi hízelgéssel átugorhatod, akkor azonban szembesülsz azzal, hogy a gép, amire a projektort kötötték, még Noéval érkezett a szárazföldre; bekapcsolás után már tíz perc alatt vetíthetsz is….., ha felismeri a pendrive-odat.
Mivel új fiú voltam, látogatták az órámat rendesen, úgyhogy ki kellett küszöbölnöm minden zavaró lehetőséget.
Tehát minden napot azzal kezdtem, hogy órák előtt(!) végigjártam a kérdéses termeket, hogy működik-e a gép, ha igen felmásoltam a prezit a gépre, ha nem akkor megnéztem, hogy a saját (!) laptopom hogyan illeszthető a rendszerbe (és mennyi idő alatt…).
Azóta sokat fejlődtem: jobb a laptopom és nagyjából ismerem a technikai hátteret.
Most azt gondolom, hogy ez már majdnem használható, de a következő blogban még azért keresek valami jobbat, hátha…..


Folyt köv….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése