Oldalak

2014. március 15., szombat

Oktatástechnológia ma... IV.



Az előző bejegyzésemben a projektorról írtam, ami számomra e jelenleg elérhetőt technológia. Ebben a blogban lemerengek egy kicsit a jövőn. Hátha nemsokára eljön…

A jelen lévő jövő(?): A digitális tábla

Nem véletlen a kérdőjel a címben. Mivel egyelőre nem mondhatnám, hogy életre szóló barátságot kötöttem a fent említett oktatástechnológiai eszközzel, egyelőre csak előítéleteimet tudom megosztani veletek.
Roppant inspiráló ötleteket láttam az utóbbi időben, ami megmozgatta a fantáziámat: elképzelhető, hogy mozgalmas, kreatív órákat lehetne tartani a segítségével.
Úgy gondolom, hogy problémát jelent, a tábla beüzemelése, ha (mint általában,) minden órámat más teremben kell tartanom. Nem tartom életszerűnek, hogy minden szünetet a táblák kalibrálásával töltsek, főleg ha éppen ügyeletes is vagyok, értekezletem van, esetleg valamelyik diákommal beszélgetnék inkább.
További probléma számomra, hogy nincsenek kidolgozott anyagok, a saját anyag megfelelő szintű kidolgozása pedig nagyságrendekkel több időt venne igénybe, mint a sima prezentáció.
Fentiek miatt egyelőre maradok a sima prezentációnál.

De, ha a jövőre gondolok…

A jövő: A projektoros laptop

Már mobilokat is gyártanak beépített projektorral. Azt hiszem ez lesz a jövő.

Akkor tudok, majd nyugodt szívvel projektorral támogatott, az interneten is megtalálható anyagokkal órát tervezni, amikor majd általánossá válik a beépített projektorral, 3G kapcsolattal rendelkező laptopok használata. Akkor csak rajtam fog múlni, hogy milyen órát tartok a multimédiára kihegyezett „Y” vagy „Z” generációnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése