Oldalak

2014. március 1., szombat

Digitális oktatási alapcsomag II.


Ott hagytam abba, hogy mennyi új lehetőséget nyújtott a Digitális Oktatási Alapcsomag a Live@Edu-hoz képest.
A levelezőrendszer természetesen megmaradt, a Skydrive felülete helyett innentől kezdve a SharePoint Online rendszere szolgált tartalommegosztásra, a Lync Online segítségével csevegésre, videohívások és online értekezletek lebonyolítására nyílt lehetőség.
A megoldáscsomag része – a többi között – az intézményi és diáklevelezés, a csoportmunka, az intranet, vagy éppen az előadás-sugárzási és videokonferencia-lehetőség is. Ezek online igénybevételéhez az intézményeknek nincs szükségük saját szerverparkra, így az üzemeltetési és energiaköltségeket is megtakarítják.
A legnagyobb izgalmat a SharePoint okozta. Lehetőségünk nyílt olyan, akár közösen fejleszthető weboldalak létrehozására, amelyek kifejezetten egy-egy csoportnak szólnak. Ezekhez az oldalakhoz csak azoknak van hozzáférése, akiknek erre lehetőséget biztosítunk. Engedély nélkül ezeket az oldalakat megtekinteni sem lehet.
Kísérletképpen 4 oldalt indítottunk el, a vezetőség, a tanárok, valamint 1-1 diákcsoport részére.
A diákcsoportokat vezető tanárok nagy lelkesedéssel vezették magukat a munkába, munkaanyagokat, órai prezentációkat osztottak meg a diákokkal. Az osztály tevékenységéről képes galériákat készítettek. Viszont várakozásainkkal ellentétben a tanulói aktivitás nem növekedett.
A vezetőségen belüli kommunikáció viszont felgyorsult a rendszer használatának megkezdésével. Az online közös munka felgyorsította a dokumentumok, adatszolgáltatások elkészültét.
Maradtak a kollégák. A vezetőség minden közös használatra szánt dokumentumot megosztott a tanári karral, közös levelezőlista készült, az elektronikus kommunikáció már csak ezen a rendszeren zajlott.
A minden évben megrendezésre kerülő projekthét dokumentumait már csak ezen a felületen lehetett elérni, az elkészült produktumok is itt kerültek publikálásra.

A következő blogbejegyzés a 2013 nyarán bekövetkezett változásokról fog szólni.

1 megjegyzés:

  1. A hallgatói felület problematikája, hogy egy új felületet kaptak, amely nem illeszkedett a meglévő rendszereikbe. Lehet, kevés volt a motiváció a számukra. De ennyiből persze nehéz bármit is mondani.

    VálaszTörlés