Távoktatás
(distance learning)
Napjainkban a távoktatás technikai támogatottsága jelentős mértékben megnőtt.
A
távoktatáshoz nem föltétlenül szükséges számítógép, vagy online
jelenlét, bár napjainkban a távoktatásban is jelen van a technikai
támogatottság.
Meglepő, de a technikai támogatottság a távoktatással kapcsolatos hiedelmeket felerősítette.
A távoktatás jellemzői:
- nincs együtt az osztály a tanárral
- a tanulás és tanulóközpontúság jellemzi
- módszeres előkészítést igényel az oktatási folyamat megtervezése és lefolytatása
- megváltoztak a tanár és a tanulói szerepek,
- megváltozott tanulási stratégia
– önálló, önirányító, motivált és önszervező tanuló
– segítő, támogató, tanár, aki mentor is, távolról irányítja a tanulási folyamatot
- megváltozott a tanulási/tanítási környezet
A tér és idő függetlensége a távoktatásban jellegzetes attitűdöt kíván meg.
Ahhoz,
hogy távoktatásban tudjon tanulni az egyén, magas fokú motivációra,
megfelelő tanulási attitűdre és fejlett önirányító, önszervező
képességre van szükség.
A hazai távoktatásnak ez jelentős gátja, hogy nincs meg a megfelelő tanulás-módszertani kultúra, nincs megfelelő motiváció.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése