Oldalak

2012. október 22., hétfő

KÖNYV ÉS INTERNET




Ismerve 2009 PISA vizsgálat eredményeit a tanulóink szövegértésével kapcsolatban, ahol fejlődésre mutatnak rá éspedig azzal indokolva, hogy nőtt a szépirodalmat olvasók és az újságot olvasok száma, a kérdés az, hogy az írott szónak valóban a könyv, a folyóirat az igazi hordozója, vagy az interneten elért szöveg az alkalmasabb erre a feladatra.

A diákjaimat megkérdezve, hogy ki mit és hogyan olvas, a válasz általában az volt, hogy ő szívesen olvas a neten, mert azt olvas, amit szeretne, és amit őt érdekli. Mások szerint a hagyományos könyvolvasáshoz jobban ragaszkodik, mert az stílusosabb, és utazás közben egyszerűbb egy könyvből olvasni, mint a laptopot hordozni.
Olvasni  nagyon szép, legyen az mese, vers, elbeszélés vagy bármi más, beszélgetve a diákjaimmal, egyértelműen leszűrhető, ki az, aki egyáltalán olvasott mesét vagy most már így középiskolásként  valami mást.

Sajnos tapasztalatom az, hogy a gyerekek nagyon keveset olvasnak, csak ülnek a számítógép előtt és számomra értéktelen oldalakon szörföznek. Egy szakmunkás osztályban (17-18 évesek) nem halottak Antoine de Saint-Exupery:  Kis hercegéről. Ez nagyon szomorúnak találom.

Azt hiszem, sajnos a következő évtizedben már nem nagyon fog megjelenni nyomtatott könyv, mert eladhatatlan lesz, és a fiatal költők, írók művei már csak az interneten jelennek meg. Nekem hiányozni fog a nyomtatott könyv.

Egy dolog szól az internet mellett az én lelki világomban, ha festmények között szeretnék barangolni, akkor leülők a gép elé híres festményeket és több magyar képet nézhetek meg kiváló minőségben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése