Ismerve 2009 PISA
vizsgálat eredményeit a tanulóink szövegértésével kapcsolatban, ahol fejlődésre
mutatnak rá éspedig azzal indokolva, hogy nőtt a szépirodalmat olvasók és az
újságot olvasok száma, a kérdés az, hogy az írott szónak valóban a könyv, a
folyóirat az igazi hordozója, vagy az interneten elért szöveg az alkalmasabb
erre a feladatra.
A diákjaimat
megkérdezve, hogy ki mit és hogyan olvas, a válasz általában az volt, hogy ő
szívesen olvas a neten, mert azt olvas, amit szeretne, és amit őt érdekli.
Mások szerint a hagyományos könyvolvasáshoz jobban ragaszkodik, mert az
stílusosabb, és utazás közben egyszerűbb egy könyvből olvasni, mint a laptopot
hordozni.
Olvasni nagyon szép, legyen az mese, vers, elbeszélés
vagy bármi más, beszélgetve a diákjaimmal, egyértelműen leszűrhető, ki az, aki
egyáltalán olvasott mesét vagy most már így középiskolásként valami mást.
Sajnos tapasztalatom az,
hogy a gyerekek nagyon keveset olvasnak, csak ülnek a számítógép előtt és
számomra értéktelen oldalakon szörföznek. Egy szakmunkás osztályban (17-18
évesek) nem halottak Antoine de Saint-Exupery:
Kis hercegéről. Ez nagyon szomorúnak találom.
Azt hiszem, sajnos a
következő évtizedben már nem nagyon fog megjelenni nyomtatott könyv, mert
eladhatatlan lesz, és a fiatal költők, írók művei már csak az interneten
jelennek meg. Nekem hiányozni fog a nyomtatott könyv.
Egy dolog szól az
internet mellett az én lelki világomban, ha festmények között szeretnék
barangolni, akkor leülők a gép elé híres festményeket és több magyar képet
nézhetek meg kiváló minőségben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése