Oldalak

2012. október 13., szombat

Felnőttképzésben tanuló diákok az e-learningről


Az elmúlt hónapban a felnőttképzésben, többségében emelt vagy felsőfokú informatikai szakképzésen tanuló diákok által megfogalmazott pozitív gondolatokat gyűjtöttem össze az e-tanulásról. Mivel kíváncsi voltam, hogy negatívumokat is fel tudnak –e sorolni, az alábbiakat emelném a diákok tollából.

„Nem kézzel fogható, ha valakinek nincs internet hozzáférhetősége nem tud tanulni, túl sok időt tölt a monitor előtt. megfájdulhat a szeme vagy a feje, egész nap a képernyőt kell nézni."

„- a tananyag hosszúságától függően viszonylag sok időt kell a képernyő előtt tölteni, ami nagyon fárasztó egy idő után
- könnyebben elhagyja néhány ember a tanulni valót mivel interneten sok egyéb más dolog is van mint tananyag

„Például arra gondolok, ha beülök a gép elé akkor biztos hogy nem csak a tanulásra fogom használni, sőt ahol internet elérés van ott biztos hogy lesz olyan dolog ami eltereli előbb vagy utóbb a hallgatóság figyelmét a tanulásról."

„Technikai feltételek, kevés jó minőségű tananyag, kevés hozzáértő tanár."

„Nem tudok kérdezni, ha valamit nem értek, nincs aki a valóságban elmagyarázza a tananyagot, internet hálózat nem mindenhol megfelelő, vannak még elavult számítógépek."

Megfogalmaztak olyan tényeket is, melyek elgondolkodtatók lehetnek számunkra, hiszen ahogy az egyik esti tagozaton tanuló diák is megfogalmazta, hiszen több intézményben még a technikai feltételek nem adottak, kevés a megfelelő, szakszerűen összeállított tananyag, s csak kevés tanár mer vállalkozni az „ e-learning használatára”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése