Az elmúlt
hónapban a felnőttképzésben, többségében emelt vagy felsőfokú informatikai
szakképzésen tanuló diákok által megfogalmazott pozitív gondolatokat gyűjtöttem
össze az e-tanulásról. Mivel kíváncsi voltam, hogy negatívumokat is fel tudnak
–e sorolni, az alábbiakat emelném a diákok tollából.
„Nem kézzel fogható, ha valakinek nincs
internet hozzáférhetősége nem tud tanulni, túl sok időt tölt a monitor előtt.
megfájdulhat a szeme vagy a feje, egész nap a képernyőt kell nézni."
„- a tananyag hosszúságától függően
viszonylag sok időt kell a képernyő előtt tölteni, ami nagyon fárasztó egy idő
után
- könnyebben elhagyja néhány ember a tanulni
valót mivel interneten sok egyéb más dolog is van mint tananyag
„Például arra gondolok, ha beülök a gép elé
akkor biztos hogy nem csak a tanulásra fogom használni, sőt ahol internet
elérés van ott biztos hogy lesz olyan dolog ami eltereli előbb vagy utóbb a
hallgatóság figyelmét a tanulásról."
„Technikai
feltételek, kevés jó minőségű tananyag, kevés hozzáértő tanár."
„Nem
tudok kérdezni, ha valamit nem értek, nincs aki a valóságban elmagyarázza a
tananyagot, internet hálózat nem mindenhol megfelelő, vannak még elavult
számítógépek."
Megfogalmaztak
olyan tényeket is, melyek elgondolkodtatók lehetnek számunkra, hiszen ahogy az
egyik esti tagozaton tanuló diák is megfogalmazta, hiszen több intézményben még
a technikai feltételek nem adottak, kevés a megfelelő, szakszerűen
összeállított tananyag, s csak kevés tanár mer vállalkozni az „ e-learning
használatára”.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése