Oldalak

2012. október 5., péntek

Feladatkiírás a közösségi oldalakon

Tisztelt kollegák!

Tudomásul kell vennünk, hogy a mai diáktársadalom az interneten éli mindennapjait. Szabadidejük nagy részét a közösségi oldalakon töltik, ha nem is aktívan de akár a házifeladatok elkészítésekor is állandó kapcsolatban vannak osztálytársaikkal.
Ha ezt okosan használják akkor mindenképpen építő jelleggel hat a tanulmányaikra. Ezzel ellentétet képez, hogy sokszor órák alatt is előkerülhetnek a mobiltelefonok és a tánár által előadott dolgok máris háttérbe kerülnek.
Én személy szerint elég sokat beszélgeteka diákjaimmal, sajnos ez néha az órai anyag rovására is megy, de szerintem ez megengedhető. Úgy tanultuk, hogy a pedagógus feladata nem csak a dolgozatokra vagy vizsgákra történő felkészítés, hanem a diákok nevelése is. A diálok elmondták, hogy naponta átlagban 1.5-2 órát töltenek a közösségi oldalakon. Általában kisebb közösségeket alkotnak, beszélgetnek, posztolgatnak. fotókat töltögetnek fel és hozzászólogatnak egymás fotóihoz.
Az iskolai hiányzás nálunk is problémákat okoz, főleg a számonkéréseknél, házifeladatok ellenőrzésénél.
"...nem voltam itt..."
"...nem tudtam mi volt a házi feladat..."
"...nem tudtam, hogy pont mára kellett..."
és hasonló kifogásokkal állnak az oktató kollegák elé. Ezek mindig csak problémát szűltek eddig. Én 6 osztályban tanítok és elég nehéz észben tartani, hogy ki milyen feladattal/dolgozattal "tartozik".
Az adminisztrálása is időigényes, elég sok időt elvesz az órából.
Idén szeptember 1-től például a rajz beadandó feladatokat nem órán osztom ki, hanem a facebook felületén osztom meg. Onnan mindenki szabadon letöltheti és papír alapon elkészíti a megfelelő ábrázolási módban.
Eddig működik, mindenki elfogadta és alkalmazza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése