Oldalak

2012. október 23., kedd

Kompetencia alapú tanulási-tanítási programok elterjesztése

Forrás: http://www.hefop.ektf.hu/anyagok/tananyagfejlesztes_elektronikus.htm

Az e-learning témájú ábra az egri Eszterházy Főiskola HEFOP pályázatához kapcsolódik. A pályázat célja, hogy a felsőoktatásban tanító tanárok számára összefoglalja azokat az ismereteket, amelyek az elektronikus tanulási környezetben történő tananyagfejlesztéshez szükségesek. A pályázat első részében a tanítás és a tanulás rendszerszemléletű megközelítését taglalják, ahol elemzik a tanulási környezetet, illetve annak különböző változatait, formáit (tradicionális, konstruktivista stb.). Bemutatják a XXI. század eleji oktatási környezet helyzetét, illetve a mai ismeretek alapján próbálják a jövőképet megalkotni. Fontos momentumként jelenik meg az egész életen át tartó tanulás, amely tekintetében további ábrák szemléltetésével vonják le azt az információt, hogy egyre inkább az egyéni tanulási képességek és azok fejlesztésének van szerepük. Ennek nagy alappillére és fontos tényezője az e-learning szemlélet, amely kapcsán új tanulási környezet fajták alakulhatnak ki.

A pályázat további részében bemutatásra kerül a virtuális szeminárium képzési forma, valamint a virtuális campus és dual mode curricula képzési rendszerek. Meghatározták a jövőbeni pedagógiai módszereket, a médium oktatásban történő felhasználását, valamint az infokommunikációs eszközök és a web használatát a modern tanulási környezetben.

Mindezekkel összefüggésben az ábra "számítógéppel segített tanulás" része azt jelenti, hogy a tanulási folyamatot a számítógép-használat köré szervezzük. Az "online, webalapú tanulás" rész a világhálóba kapcsolt számítógépekkel megjelent új lehetőségeket taglalja. A "távoktatást", mint hagyományos képzési formát mutatja be. Az "e-learning" pedig a fentiekben bemutatott oktatási-tanulási formákból építkezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése