Oldalak

2012. április 30., hétfő

Van-e értelme egyáltalán kontakt órás képzés esetén az elektronikus tananyagoknak?

Nézegetem ezt a javasolt blogtémát, és úgy érzem, hogy a válasz magában a kérdésben van.
Az elektronikus tananyagnak természetesen leginkább az egyéni tanulásnál van szerepe, de több tényező is indokolja a tanítási órán történő alkalmazását.
Aki „rajzos” szakmai tantárgyakat tanít, vagy tantárgyában különféle fizikai, kémiai… jelenségek tanulmányozása fordulhat elő, abban a fenti kérdés biztos, hogy fel sem merül. Az érdeklődés felkeltésének, a szemléltetésnek (szerkezetek működésének, folyamatoknak a bemutatása…) legkézenfekvőbb eszköze a számítógép. A szaktanár által készített vagy az interneten rendelkezésre álló számtalan e-tananyag, oktató CD beépítése a tanórai foglalkozásokba nagyon jól kiegészíti a kontaktórás „hagyományos” módszert, és bizonyos esetekben nem is nélkülözhető.
Anélkül, hogy nagyon „negatívnak” akarnék tűnni, itt kell megemlíteni azt is, hogy az otthoni önálló tanulás újabban nem erősségük a szakmai képzésben résztvevő középiskolás tanulóknak, így az iskolai alkalmazással érdemes figyelmüket felhívni egy-egy hatékony tanulást segítő vagy érdekes elektromos oktatási anyagra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése