Nézegetem ezt a javasolt blogtémát, és úgy érzem, hogy a
válasz magában a kérdésben van.
Az elektronikus tananyagnak természetesen leginkább az
egyéni tanulásnál van szerepe, de több tényező is indokolja a tanítási órán
történő alkalmazását.
Aki „rajzos” szakmai tantárgyakat tanít, vagy tantárgyában különféle
fizikai, kémiai… jelenségek tanulmányozása fordulhat elő, abban a fenti kérdés
biztos, hogy fel sem merül. Az érdeklődés felkeltésének, a szemléltetésnek
(szerkezetek működésének, folyamatoknak a bemutatása…) legkézenfekvőbb eszköze
a számítógép. A szaktanár által készített vagy az interneten rendelkezésre álló
számtalan e-tananyag, oktató CD beépítése a tanórai foglalkozásokba nagyon jól
kiegészíti a kontaktórás „hagyományos” módszert, és bizonyos esetekben nem is
nélkülözhető.
Anélkül, hogy nagyon „negatívnak” akarnék tűnni, itt kell
megemlíteni azt is, hogy az otthoni önálló tanulás újabban nem erősségük a
szakmai képzésben résztvevő középiskolás tanulóknak, így az iskolai
alkalmazással érdemes figyelmüket felhívni egy-egy hatékony tanulást segítő
vagy érdekes elektromos oktatási anyagra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése