Oldalak

2012. április 9., hétfő

Tankönyv helyett számítógép

Tankönyv helyett számítógép” címet is adhatnánk a ma eLearning-et használó iskoláknak, hiszen azon intézmények, melyek az eLearning-et vállasztják, közel ugyanolyan hatékonysággal tudnak vizsgára felkészíteni, mint a hagyományos alapokon álló iskolák.Sikerélményt adva. Bármennyire is fontos az iskola számára e-learning, az elektronikus oktatás sikere vagy kudarca alapvetően mégsem azon, hanem a tananyag minőségén múlik. A pár évvel ezelőtti „hőskorral” ellentétben, ma már gyakorlatilag csak  professzionális  tananyagok születnek Magyarországon. A jó tananyag távoktatási didaktikai szemlélettel átitatott, multimédiás és interaktív tartalom. Igen lényeges az is, hogy tanuláscentrikus legyen: a hallgató ne azt érezze, hogy őt most oktatják, hanem hogy ő most tanul.Arról sem szabad egy pillanatra sem megfeledkezni, hogy felnőtteknek készül az anyag, akik önállóan fognak tanulni.„A felnőttek nagy része már nem szeret tanulni, és kevés ideje is van rá. De ha hagyjuk a saját tempójában haladni, nem sürgeti senki, és nem szégyenül meg a munkatársai előtt, akkor könnyebben befogadja az új információkat. Vagyis a jó tananyag sikerélményt biztosít az önállóan tanuló felnőttnek”. 
Az elektronikus oktatási rendszerrel viszont a rendelkezésérel mindenki akkor tanul,amikor akar; a vizsgát is tetszőleges időpontokban tehetik le.Az e-learning nem csodaszer: attól még nem lesz hatékonyabb a iskola, hogy elektronikusan is oktat, viszont az elektronikus tanulás kevesebb időt vesz el, mint a tantermi oktatás, és az eredménye, hatékonysága is jobban mérhető.

Kellemes ünnepet mindenkinek!

Üdv.: Tamás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése