Oldalak

2012. április 2., hétfő

Szerintetek mi az 5 legfontosabb eLearning-s készség (képesség)? (2. rész)

Ezen mini sorozat első részében igyekeztem a Tisztelt Olvasó figyelmét felhívni arra, hogy a kép- és videószerkesztés miért is olyan fontos egy előadó számára, s mennyivel hatékonyabb is lehet az a tanár, aki ezen képességek birtokában van. A második részben egy kicsit más szempontból közelítjük meg a megvizsgált készségeket, nem lesznek ennyire technikai jellegűek. Íme az oktató számára nagyon fontos további képességek, készségek:

  1. eLearning-s keretrendszerek használata - valószínűleg egyet értünk abban, hogy csak a jól sikerült prezentáció elkészítése önmagában még nem teljesen elég. Egyrészt azt át kell adni, el kell juttatni a diákokhoz, más részt pedig nem árt, ha gyorsan és kíméletes módon meg is tudunk győződni arról, hogy az adott tananyagot kellően elsajátították. Felejtsük most el a hagyományos, papír alapú tesztek írását, s térjünk át az elektronikus formára! Egy jó eLearning-s oktató kiváló ismérve, hogy mennyire ért az eLearning-s rendszerek kezeléséhez, mennyire mozog otthonosan bennük, s hogy kellő figyelemmel tudja-e összeállítani az adott kurzus anyagát, ellenőrző kérdéseit és tesztjeit mondjuk egy olyan LMS-ben, mint a Moodle.

  2. Közösségi háló használata - mivel diákjaink többsége már legalább egy közösségi hálónak regisztrált felhasználója, a gyorsabb kapcsolattartás és tananyag megosztás céljából elengedhetetlen, hogy mi is szerves részét képezzük a "közösségnek". Az, hogy manapság a diákok saját Facebook oldalt hoznak létre osztályuknak, s hogy a "közhasznú" információkat itt osztják meg egymással, szinte száraz tényként kezelhető. Ha abból a téves feltevésből indulunk ki, hogy ezen közösségi oldalakat a diákok gyakrabban látogatják mint a mi eLearninges portálunkat, logikussá válik, hogy a legújabb tananyagokról, prezentációkról ill. kurzusokról ezeken az oldalakon tudjuk tájékoztatni őket. Vagy tévednék?:)

  3. Mobilalkalmazások használata - ez már egy magasabb szint... Messze állunk még attól, hogy mobilokra fejlesszünk, készítsünk eLearning-s alkalmazásokat, de talán a mostanság igen csak terjedő tabletek (iPad, Android Pad,...) egy lehetséges utat kínálnak számunkra. Persze, a mi időnkben még a tabletek csak max. tervrajzon léteztek, de a technológia gyorsan fejlődik. Felmerülhet a kérdés, hogy a széles sávú internet ily mértékű terjedésével miért lenne szükség direkt mobilalkalmazások készítésére, ha a webes Moodle rendszerünket elérhetik szinte bárhonnan? De vajon megelégszünk ezekkel a lehetőségekkel, melyet a webes eLearning-s rendszerek nyújtanak? Nem lenne effektívebb egy direkt mobilokra, tabletekre tervezett és optimalizált eLearning-s rendszer, amely mondjuk egy SMS-ben jelezné felhasználójának, ha új prezentáció került feltöltésre, esetleg egy órával az online teszt előtt egy felbukkanó ablakban jelezné, hogy ideje készülődni...

Ennyi volt rövid ismertető, tájékoztató kis sorozatom arról, hogy egy profi szinten eLearninggel foglalkozó személy szerintem milyen készségekkel is kéne, hogy rendelkezzen. Nagy örömmel fogadnám a Ti véleményeteket is ezen témában, vajon Ti mit gondoltok erről,mi a tapasztalatotok?

1 megjegyzés: