Oldalak

2012. március 25., vasárnap

A tanár személye

Ismét egy érdekes cikket találtam, ami arról szól, hogy nem a jó tanár a sikeres tanulás kulcsa: "Nem a tanár személyétől, sokkal inkább oktatási módszerétől függ, hogy a diákok mennyire képesek elsajátítani a tananyagot - állítják amerikai szakemberek."
Ez a cikk pár gondolatot felvetett bennem. Méghozzá, hogy szerintem mindenki életében volt jó tanár és rossz tanár példa. Én próbáltam olyan tanár lenni, amilyent én szerettem volna, hogy ilyen tanárom legyen és szerencsére - a visszajelzések alapján - ez sikerült is. Sok ötletet adtak a "jó tanárok", a személyes tapasztalás. Jó érzés, amikor valakik példaképe lehet az ember, vagy reményt, célokat és jövőt ad embereknek. Ha a tanulásból kiveszik a tanár személye, akkor tényleg csak a tanulás marad és az életből, kapcsolatokból, személyes tapasztalásokból nem marad semmi. Elég egy digitális tananyagot elkészíteni, megfelelően begyakoroltatni és a célt eléri vele az ember, de az emberi kapcsolatok, példaképek, nézőpontok sérülhetnek ezek által. Otthon, magányosan megtanul valamit az ember, de ettől még nem lesznek barátai, barátnői, szerelmei, örömei, csalódásai az embernek. Lehet valahol előnyöket szerzünk ez által, de amiről az élet szólna elég nagy veszteségeket könyvelhetünk el. Szerintem.

2 megjegyzés:

  1. Egyetértek teli találat.

    Jó irányba indultál, meg is fogja hozni a sikeredet.(Ha tanítványaid visszajönnek évek múlva belenézni a szemedbe az fog megerősíteni, hogy jó amit csinálsz.)

    VálaszTörlés
  2. Én csak annyit fűznék hozzá: A tanár által használt módszerek és azok felhasználásának módja függ a tanár személyiségétől. :)

    VálaszTörlés