Egy gondolatom....
Miért is választom az aktuális beadandó feladatot!
Most a szociometriába ástam bele magam, hogy miért is?
Nevelés és közösségformálás, erre vállalkoztam.Egy gondolatom a pedagógiai hitvallásomból....
A pedagógiai folyamat
tervszerű és hatékony irányítása csak a tanulói teljesítmények, tevékenységek
visszajelzése révén, bipoláris folyamatban valósítható meg.Pedagógiai
visszacsatoláson értem azokat információs kapcsolatokat, amelyek felvilágosítást
adnak mindazokról a tágan értelmezett pszihológiai változásokról,amelyek a
pedagógiai ráhatások következményei.Tehát minden olyan változás,amely a
tanulóban végbemegy tudásszint és képességek fejlődése, magatartásbeli
változások akarat és érzelmi tényezők módosulása következtében. A külső
körülmények - a külvilág - állandó hatást gyakorolnak a pedagógusra,diákra
egyaránt.A pedagógiai oktató-nevelő munka nem lehet eredményes ha a
célrendszert deduktív logikával, egy elvont eszményből / értékrendből /
kiindulva fogalmazza meg, alig véve tudomást a valóság állapotáról, az aktuális
igényekről.
Egy gondolat engem is bánt, az az érzésem, hogy akik döntenek nem olvassák a gondolataidat, vagy szelektív visszacsatolásokat elemeznek.
VálaszTörlésA valóság pontos meghatározása, vagyis annak konkretizálása, az igény alapján, könnyebb a felnőttképzés terén pl. egy vállalaton belül. A formalizált formában már sokkal nehezebb. Mire az összes papír végigmegy, addigra a valóság már messze jár. A közoktatás terén pedig nehéz megmondani, mi lesz a valóság a közoktatás végén... Mindamellett tény, hogy idehaza még így is nagyon távol vagyunk a valóságtól.
VálaszTörlés