Oldalak

2012. március 25., vasárnap

Szakmai órák számának növelése...?

Egyesek (fent) felvetették, hogy a tanár-képzésben növelni kéne a szakmai órák arányát, a pedagógiai tárgyakat pedig csökkenteni.... Elgondolkodtató...
Rendkívül érdekelne, vajon kinek a fejéből pattant ki ez a gondolat és vajon miért nem kérdezte meg erről a hallgatók véleményét. Én örülnék, ha elmondhatnám neki a véleményem, de mivel nem kérdezett meg személyesen, itt leírom, hátha eljut hozzá is.
Minden tiszteletem a szakmáé, én -még- szerelmes vagyok bele, de ami Msc képzésként folyik, az egy vicc. Saját karomon nem is nevezném ezt képzésnek, inkább a hallgató tűrő képesség-fejlesztésének, annak viszont nagyon. Én tényleg örülnék, ha  a szakmámhoz és a később oktatatandó tárgyakhoz hozzá tudnának adni valami pluszt, mert lenne még mit, de az, hogy harmadszor hallgatom meg ugyanazt, ráadásul olyat, ami nem is az én szakterületemhez kapcsolódik... és közben tudom, érzem a hatalmas hiányosságokat, a naaagy "fekete foltokat", amiket saját erőmből, önállóan kell felkutatnom, megtanulnom, mikor ez nem feltétlenül az én dolgom lenne.. Hiszen ezért jöttem ide.
Ezzel szemben a pedagógiai-pszichológiai részen milliószor többet kaptam már eddig is, mint amit remélni is mertem.
... és ismét ott tartunk, hogy a jót csökkentsük, a rosszat növeljük...
Nagyon remélem nem fog összejönni a "merénylet" ellenünk!!!

2 megjegyzés:

  1. Én abban látom az oktatás problémáinak zömét,
    hogy a jelenlegi pedagógusok zömének (Tisztelet a kivételnek mert van!) lövése sincs a versenyszférában folyó folyamatokról igényekről
    Technológiákról!
    A jelenlegi oktatás kb.20 évvel kullog a jelen hez képest és egyes tantárgyak nemhogy követnék az idő múlását, hanem ellenkezőleg, a még kevés jót tartalmazó régi tananyagot is elbaseválják reform címén.

    És akkor a pénzről még nem is beszéltem.

    VálaszTörlés
  2. Nos, amennyiben a blog tárgyaihoz kapcsolódik a fekete folt és/vagy az átadott ismeretek redundanciája kérlek jelezd, mert közös célunk, hogy jobbá és hasznosabbá tegyük a tárgyakat.
    Más tárgyakkal kapcsolatosan sajnos nem tudok nyilatkozni...

    VálaszTörlés