Oldalak

2012. március 16., péntek

Szerintetek mi az 5 legfontosabb eLearning-s készség (képesség)? (1. rész)

Akik már készítettek prezentációt, előadásanyagot, esetleg komplett eLearning-s anyagokat, kurzust, azok tudják, hogy sajnos ez nem egy könnyű feladat. Információkat, "anyagot" az adott témáról relative könnyű beszerezni, kigooglezni, az igazi kihívás azonban ezt a megszerzett információmennyiséget tálalni, ill. megfelelő módszerrel átadni a diákoknak, munkatársaknak, többieknek.

Pedagógiai gyakorlatra készülve szembesültem a kihívással, hogy bár a témám elég közel áll a diákokhoz (A szociális hálók biztonsága, ill. veszélyei), azért ezt mégis úgy kéne tálalni nekik, hogy mind oktató, mind pedig nevelő hatása legyen, s az osztályfőnöki óra végére mindenki elgondolkodjon egy kicsit arról, hogy milyen információkat is oszt meg a többiekkel, esetleg kiket is ismer valójában a bejelölt "barátai" közül. Persze azért nem szerettem volna véresen komolyra fordítani az órát sem:)

A cégben, ahol melózom, érdekes és tanulságos előadásokat tartottak arról, hogyan is kell előadni, mire figyeljünk az előadás során, hogyan viszonyuljunk a hallgatósághoz, hogyan tegyük közvetlenebbé a kapcsolatunkat velük, stb... De ez másik téma:) Amire viszont a prezentációnkban ügyelni kell, az viszont nagyon is ide tartozik. Egy jól sikerült prezentáció pl. kiváló része lehet egy eLearning-s anyagnak. De mik is azok a képességek, melyek egy jó oktatót jellemeznek? Mi kell ahhoz, hogy egy NAGYON jól sikerült előadásanyagot elkészítsünk?

  1. Kiváló képszerkesztői készség - Steve Jobs óta tudjuk, hogy egy igazán jól sikerült prezentációhoz nem kell túl sok szöveg, nem kell teleírnunk a diákat, hiszen a hosszú szöveg leköti a hallgatóságot, így kevesebb figyelemben részesítenek minket. Ami igazán hatásos, az egy kellően jól elkészített illusztráció, egy mindent elmondó kép, ami sokszor szemléletesebb mint egy fél oldalnyi szövegelés ugyanarról a dologról, s gyakran érthetőbbé teszi mindenki számára az adott fogalmat.

  2. Videó készítés, szerkesztés - Emlékeztek, ill. láttátok már a Facebook veszélyeiről szóló animációs filmet Piroskával? Itt nem arra szeretném buzdítani a népet, hogy akkor most mindenki menjen animálni és elsajátítani az animálás alapjait, hanem arra, hogy bizony egy jól sikerült videó több információt ad át a célközönségnek, s jobban leköti őket, mint egy öt oldalnyi anyagban megfogalmazott ugyanazon információ, ezért nem árt ha alap szinten értünk hozzá. Nem kell animációt készíteni, játsszuk el, játszassuk el, vágjuk össze, s tálaljuk ízlésesen. Ennyi a recept.
Folyt. köv.

2 megjegyzés:

  1. Mind a két dologgal egyet tudok érteni. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy minden esetben befolyásoló tényező a rendelkezésre álló idő, emberi erőforrás, anyagiak, stb.

    VálaszTörlés
  2. Fején találta a szöget:( Sajnos ahogy azt tanult tanár csoporttársaimtól hallom az órákon, sajnos a tanmenet, tanterv túl zsúfolt ahhoz, hogy a tanár "szabadidejében" ilyen kreatív kis képeket, esetleg videókat készítsen az óráihoz. Igazából találtam egy-két ingyenes alternatívát is mind a kép, mind pedig a videószerkesztésre ill. animáció készítésre, de ez már egy másik blogbejegyzés tartalma lesz:)

    VálaszTörlés