Oldalak

2013. március 31., vasárnap

Az informatika és az oktatás II

Az első bejegyzésemnél a saját tananyag készítés folyamatával fejeztem be. A tapasztalatom az hogy az órai munkát elősegíti és megkönnyíti az informatikai eszközök használata, viszont  több lesz az órán kívüli munka (egyenlőre). Amit problémának látok az hogy még nem lehet mindenhol, mindig használni. Nincs minden osztályteremben interaktív tábla vagy legalább projektor és ilyenkor hiába a kidolgozott digitális tananyag, vissza a krétához. Érdekes hogy sokan feleslegesnek tartják az interaktív táblát, mégis nálunk mindenki ott akar órát tartani ahol van interaktív tábla, így rémelem a bővítés nem fog itt megállni. Az interaktív tábla már külön témaként is szerepelt a blogban, úgy hogy nem fogom ezt tovább tárgyalni. A tankönyv egy másik terület a digitális technológia még nem nagyon vonult be. Bár az e-könyv már rég létezik, én is már majdnem kizárólag e-könyveket olvasok, tankönyvet még nem nagyon láttam elektronikus formában, bár egyszerűbb mint egy digitális tananyag készítés, és az olvasáshoz nem is szükséges külön eszközt vásárolni, már az okostelefon is megteszi (amivel minden diák már rendelkezik).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése