Oldalak

2012. november 6., kedd

E-learninges tananyagok Szlovákia minden oktatási intézményében


Az EDULAB Szlovákiában modern oktatási technológiák centruma, amely az információs és kommunikációs technológiák effektív alkalmazására és a digitális oktatási tartalom hasznosítására irányul az oktatási folyamatban (iskolában és otthon egyaránt). Fő célja, hogy népszerűsítse a modern oktatási technológiák használatát az iskolákban, és megmutassa ezen technológiák hasznosításának hozadékát és jelentőségét a pedagógiai munka mindennapi gyakorlatában. Magát a technológiát Lengyelországban fejlesztették ki.

A program vezérelve, hogy a tananyagok multimediális feldolgozásával különböző technológiák által gyorsabban és minőségesebben szerezhetők meg az ismeretek, és a diák aktív résztvevőjévé válhat az oktatás folyamatának. Tehát elsősorban motiváló hatása van.

Minden általános- és középiskola a 2012/2013-as iskolai évre ingyenesen megkapta a hozzáférést a portálhoz.

A rendszerben két felület áll rendelkezésre: egy tanári felület és egy diák felület.

Mindkét felületre felhasználónévvel és jelszóval lehet belejelentkezni. A portálokon tananyagok, segédanyagok és feladatok találhatók alapiskolások és középiskolások számára matematikából, fizikából, kémiából, biológiából, informatikából és angol nyelvből egészen a kezdő szinttől az üzleti angolig.

A portál nagyban megkönnyíti a tanár munkáját mind a felkészülés, mind pedig az értékelés szempontjából. Ugyanis csak össze kell válogatni az óra témájának megfelelő tananyagokat, feladatokat, segédanyagokat és ezeket összekapcsolni, majd a tanórán az interaktív tábla használatával előadni.

A diákok a tanár által nyilvánossá tett feladatokhoz egy kapott jelszó segítségével férhetnek hozzá. A diák minden lépését a tanár figyelemmel tudja kísérni online – akár otthonról is (pl. hányszor kezdte el a diák a feladat megoldását, megnézte-e a súgót a megoldáskor, stb.). A program a feladatokat azonnal ki is értékeli, és az eredményeket egy Excel táblázatba le lehet menteni.

A diákok számára a tanulás így sokkal effektívebbé válhat, a diákokat jobban lehet az óra menetébe bevonni és aktivizálni, valamint élvezhetőbbé tehető a tanulás. A diák rögtön kap visszacsatolást a feladat megoldásánál, és saját hibájából is tud tanulni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése