Oldalak

2012. november 1., csütörtök

e-barlangrajzok és egyebek

Azt már látom, hogy az őszi szünet, illetve a négy napos hétvége a mi aktivitásunkat is képes fokozni. Csatlakoznék én is a szorgalmasok táborához. Mindenszentek és Halottak napja lévén eszembe jutott, hogy régmúlt szeretteinkre szívesen emlékezünk. Előkerülnek régi képek, írások stb. Az emberiségnek mindig vágya volt, hogy nyomot hagyjon maga után. Legyenek azok épületek, képzőművészeti emlékek, írások, fényképek, vagy akár az ősi barlangrajzok is. Sajnos az ilyen, "hagyományos" módon rögzített emlékek folyamatosan kopnak, pusztulnak. Korunk digitális technikáival készített emlékei remélem szintén időtállóak lesznek. Én magam "kissé" szkeptikus vagyok az "e" dolgokkal kapcsolatban, most azonban azt kell mondjam, hogy ezek nagyszerű dolgok. Nézegetem a CD-n tárolt fényképeimet és nagyon örülök, hogy annak idején beruháztam egy digitális fényképezőgépre. Eközben az jutott eszembe, hogy az ősi barlangrajzok készítőit csak általánosságban ismerjük, pontosan nem tudjuk kik is voltak. Nekem már lehetőségem van arra, hogy a fényképeim mellé videókat készítsek, akár magamról is, nevemmel, adataimmal stb. Gondoljatok bele, sok-sok év és isten tudja milyen technikai fejlődés után, ha megtalálják ezeket az adatokat, akár személyesen is megismerhetnek engem. Abban a pillanatban akár ezek lehetnek az én "e-barlangrajzaim".
                                                                                                             furlaj

1 megjegyzés:

  1. Kedves Lajos!

    Az adattárolás tartósságán én is elgondolkoztam mikor egy pár CD -re írt régebbi adatom éppen hogy csak sikerült kimentenem. A CD külső szélétől elkezdett foltosodni és ha teleírtad, valamint a folt elérte az adattal írt részt nem lehetett az adatokat visszaolvasni! Még időben észrevettem és átírtam másikra. (Pedig felirat szerint nem volt gagyi CD.) Most több CD -t írtam át DVD-re, nem tudom mennyire lesz időtálló a műanyag. Lehet hogy a kőbalta biztonságosabb?
    Kíváncsi volnék a mostani építésű épületek mennyire lesznek tartósak?
    És most a piramisok jutnak az eszembe.


    Üdv.:Cs.F.

    VálaszTörlés