Oldalak

2012. november 29., csütörtök

Alkalmazott tudás 2. rész

Az előző bejegyzésben arról írtam, hogy az elektronikai technikusok szóbeli tételsorát a google drive szolgáltatásnak segítségével szeretném kidolgoztatni a diákokkal. Legalábbis erre teszek egy kísérletet.

Az általam kitalált technika a következő volt. A diákokat (17 fő) 4 csoportra bontottam, 3 db 4 fős és 1 db 5 fős csapat alakult így ki. A csoportok összetételét se bíztam a véletlenre. Megnéztem az elmúlt szűk másfél év eredményeit és rangsoroltam a diákokat a következő csoportokba:

  1. 4 legjobb eredményt elérő diák
  2. 4 legrosszabb eredményt elérő diák
  3. középmezőny tagjai (9 fő)
Ezek alapján a csoportokat úgy állítottam össze, hogy mindegyikbe kerüljön egy tanuló az 1-es és 2-es csoportból is, valamint a hiányzó 2 ill. 3 tanuló pedig a 3. csoportból. Ezzel abszolút egyenlő képességű csapatokat próbáltam alkotni.
Ezután már csak annyi dolgom volt, hogy minden csapatnak kiosszak annyi tételt ahányan vannak. Tehát az első három csapat 4 db tételt kapott, a negyedik pedig 5 db-ot.
A lényeg ezután következett. Elmondtam nekik, hogy nem az a feladat, hogy mindenki dolgozzon ki egy tételt, hanem az, hogy a csapat minden tagja vegye ki a részét a rájuk kiosztott tételek kidolgozásában. Ehhez persze az kell, hogy minden csapattag tudjon szerkeszteni egy adott dokumentumot, ez tipikus alkalmazása a drive-nak. A tervem az, hogy 3-4 hét után az általuk elkészült műveket átnézem, és javításra visszaadom. És mindezt úgy, hogy nem használunk el közben egy oldal lapot sem, és a nyomtatókból sem fogy a festék...

A következő részeben elárulom, hogyan osztottam meg dokumentumokat a tanulókkal és milyenek az első visszajelzések a módszerről!

Üdv mindenkinek!
Lali  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése