Oldalak

2014. április 30., szerda

Kell-e pedagógiai végzettség a…..



Egy kérdés gyötör már jó ideje, mégpedig: kell-e pedagógiai végzettség a gyakorlati órát tartó oktatónak? Vajon felmérésekkel igazolták a szükségességét? Milyen változásokkal lehet számolni, talán személyiségbeli, szakmai, érzelmi? Megváltoznak-e, és ha igen, milyen mértékben az oktatás körülményei; az alkalmazott eszközök; a műhely, ahol az órát tartják; a gyakorlati foglalkozás módszertana; az órák tartalma és tematikája; az elemi műveletek, amelyekből felépül egy-egy szakma? Nem utolsó sorban történik-e szakmai fejlődés?
A gyakorlati oktató feladata a tanulók választott szakmájának gyakorlásához szükséges képességek és készségek fejlesztése, és a biztonságos munkavégzéshez szükséges ismeretek átadása. A tanórák gyakorlati jellegűek, ellentétben az elméleti órákkal egy foglalkozás több órán keresztül zajlik, ami komoly figyelmet és fegyelmezettséget kíván oktatótól és diáktól egyaránt. Gyakorlati órán ipari körülményeket teremtve valós problémákat dolgoznak fel, ahol a gyakorlati oktató szakmai felkészültsége elengedhetetlen.      
A jó műszaki oktató igazodik az ipari körülményekhez, tájékozódik és együtt fejlődik az adott iparág technikai vívmányaival. Jó vezetői képességekkel rendelkezik, érzelmileg stabil, határozott személyiség. Képes átadni a szakma szeretetét és azt, hogy a munka öröm is lehet. Óráikon a tanulók megfelelő alapot kapnak ahhoz, hogy magabiztosan elinduljanak szakmájuk való világába és sikeresen vegyék a felmerülő akadályokat, problémákat.
Töprengek, vajon mindez egy főiskolán vagy egyetemen megszerezhető?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése