Oldalak

2014. április 30., szerda

Drága szolgáltatóink :-/

Megígértem Nektek, nyájas követőim, hogy rendszeresen morogni fogok. Az a baj ezzel az elhatározással, hogy mire hazaérek a gép elé, többnyire kimorogtam magamból a feszültség nagyobbik részét, s ügyes-bajos dolgaim okán inkább akad ezer más teendőm, mint leirkálni.
De hát itt egy újabb határidő, így a közelmúltból kiragadom azt a csodás emléket, mely az egyik legélénkebb az indulataim fokozása terén.

Drága szolgáltató! Az elektromos energiát otthonainkba juttató ragyaverés...

Mennyire drága? Meglehetősen.

Jó másfél esztendeje zérus közelébe zuhant egy lakás villanyfogyasztása, lévén a lakó "jobblétre" szenderült. Ilyenkor beindulnak a hivatali gépezetek, és roppant lassan őrölve valaki más lesz majd a felelős a vellanyszámlával kapcsolatban. Ha csak egy jelölt van, s előre lehet tudni az eredményt, akkor igyexik az ember minden közműdíjat fizetni a jövő reményében, de ha bizonytalan az örökös, akkor az eredményig olyan "senkiföldje" állapot uralkodik... Visszatérve az említett lakra, az átalánydíjas számlákat 3-4 hónapon át tovább fizette az elhunyt banxámlája, ami - összevetve a fogyasztással - igen csak többre sikeredett, mint a ténylegesen elhasznált energia ára. Aztán kimerült a bőségszaru, több el sem használt villanyért nem kapott pénzt a szolgáltató. Igazságérzete felfortyant, és szép felszólításokat kezdett küldözgetni a mennybe. Eredménytelen, csak nem fizetett senki... Nagy dérrel dúrral elzárta hát a "csapot" (a szerelő szépen jegyzőkönyvezte az óraállást, ez később még fontos lesz!). A mélyhűtőben didergő fagylalt és hús bánta a dolgot, más nem nagyon. Szolgáltatónk rezzenéstelenül konstatálta, hogy a kedves vevő nem szalad kétségbeesetten, jelenéseket sem küld a túlvilágról, így a mérőórát el-, a szerződést meg felbontotta. Közben az adminisztráció haladt a maga útján, és kiderítették, hogy több van kifizetve mint fogyasztva.

Összegezve: Túlfizetés miatt megszüntették a szerződést.

Bosszantó idétlenség? Meglehetősen. De semmiség. 

"Tovább is van, mondjam még?"

14 hónap !!! alatt végre lezajlott a hagyatéki hercehurca, örömmel vettem birtokba a fagylalt kicsit sem hűlt helyét, s naivan elcaplattam a végzéssel szolgáltatóékhoz, hogy ide nekem a szerződést! Kössek újat, mert az előző mexűnt, mondá a bölcs. Ezen ne múljék, nosza rajta, mit kell aláírni?

Először építtessek egy nagyon szabvány bekötési helyet, egy regisztrált villanyszerelővel!     ?   Az nem számít, hogy eddig be volt kötve, a múlt feledésbe merült, új kell. Az ingatlan határára, a kerítésre vagy a házfalra. Nagy nehezen meggyőztem az ügyintézőt, mégis inkább a társasház lépcsőházában található mérőszekrénynél maradnék. De akkor is legyen új és szabvány! Ami egy regisztrált szakember felbérlésébe fog fájni 10-20 ezer forintért.

Szép dolog, hogy az ő idétlenségükért én kell fizessek, nem keveset.

Bosszantó? Semmiség!

 "Tovább is van, mondjam még?"
 
Ismerős szakember felhajtása, kollegális díjszabás, megoldjuk hamar! Néhány drótot kicserélünk frissre, már csak fel kell rakni 3 alátét táblát, amire az órákat, és az időzítőt (éjszakai áram a bojler kedvéért) szerelik. Egy van is, kell még venni 2 újat. 600 forint darabja, nem pénz!
Ez egy nem túl bonyolult, hátul nyitott doboz, előre gyártott likakkal, mindenféle mérőóra méret rögzítéséhez. A kötések odabent hozzáférhetetlenek, míg a plombával lezárt csavarok a helyén tartják. Irány a webes kereső, veszek hamar :-) Nincs, nincs, elfogyott, hiánycikk, kifutott...Hopp, van egy Pápán...

Gyanús. Irány az ügyfélszolgálat, megkérdezzük, mi is a szabvány. Sorszám a műszaki kollégához. Kedves hölgy. Mutatom neki a példányomat, ez vajh megfelel-e nekik. ... ... Nem tudja, ez műszaki kérdés. (Mégsem ő a műszaki kolléga???) OK, van másik kérdésem, a dokumentációban van valami "... leágazási pont címe", no ezt hogyan kell kideríteni? ... ... Nem tudja, ez műszaki kérdés.Túl azon, hogy Ő a műszaki ügyintéző, ez speciel adminisztratív kérdésnek tűnik, legalábbis én nem emléxem elektromosságtanból címekre. Na most akkor honnan kapok válaszokat? Háááát... menjek át egy másik ügyfélszolgálatra.

Bosszantó? Semmiség!

 "Tovább is van, mondjam még?"
 
Ügyfélszolgálat biztonsági őre bizalmasan javasolja (ezúton is köszönöm), hogy 10 méterre van egy szaküzlet, tele szakemberrel, ott biztos tudják! És tudják! Az én 600 forintos táblám 2 éve elavult :-( De van nekik szabvány 30000-ért! ÉS nem kell belőle, csak egy, íme így néz ki:


Hatalmas darab. Szerintem nem fér be, pedig nagy a szekrény a folyosón. De ha besuvasztjuk valahogy, akkor a szomszédaimnak soha ne kelljen lecserélnie a guman táblás változatot, mert mégegy már tuti nem fér oda! Persze amíg nem tolnak ki velük is, teljesen jól működik nekik a praktikusan egyszerű megoldás.

A boldogság kedvéért megjegyzem, hogy kell még egy csomó kacat hozzá, pár ezerért darabja, mire minden meglesz, rámegy úgy 80 ezer forint. (Aztán majd odabent is lesz cserélnivaló, de az független szitu.)

No, ennyibe van az, ha túlfizet az ember; ennyire Drága ez a szolgáltató.

(Megjegyzés1: a halálesetet a halotti bizonyítvány fotóját mellékelve E-mailben jeleztem a szolgáltatóknak, egyedül egy napilap reagálta le logikusan, egy telko pedig szolgáltató rugalmasan, mindenki más elengedte a füle mellett...)
(Megjegyzés2: A dokumentációm hibás, mert nem csak oda kell pecsét a villanyszerelőtől, ahova odaírták, hogy "pecsét helye", hanem két másik helyre is - ugyan azon az egy darab papiroson)
(Megjegyzés3: Különben is 2 példányben kell beadni újabban (3 hete), miért nem tudtam én ezt 4 hete, amikor az űrlapot kértem?!?!?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése