Oldalak

2012. szeptember 29., szombat

Releváns?


Bár gyanítom, hogy a csoportunk legfiatalabb tagja vagyok, valamint már majdnem a digitális nemzedék tagja, mégis nagy fejtörést okozott, hogy mit is írhatnék első bejegyzésemnek az elektronikus tanulás téma körében.

Ha megkérdezné valaki, hogy számomra elfogadható – e avagy sem az e-tanulás terjeszkedése, nem tudnék egyértelmű választ adni. Személy szerint már végeztem on-line nyelvtanfolyamot a munkahelyem jóvoltából, ami nem is volt olyan rossz, bár ami számomra nagyon hiányzott, hogy a kérdéseimre nem kaptam egyértelmű választ. 

Ennek is lehet előnye, hiszen talán, ha mi magunk ássuk elő a gesztenyénket a föld alól, akkor jobban megragad az anyag, de persze ehhez szerintem nagyfokú motiváltság – és/vagy kíváncsiság is szükséges, hogy nekiálljunk kideríteni a választ. De ha már itt tartunk akkor hol is kezdünk el elsőként kutakodni – feltételezhető, hogy az interneten, ha már az „úgyis ott van előttünk”. Mely bár igen nagy tudásbázis, véleményem szerint egyre kevésbé ellenőrzött adatokat tartalmazhat. Ha belegondolok, egy-egy házi dolgozatom megírásakor, mikor az internetet használtam információ forrásnak, mennyi - mennyi ellentmondásba keveredtem. Egy-egy kevésbé közismert eseményhez tartozó évszám is akár weboldalanként változhat... Hogyan döntsük el, hogy melyik adat a releváns? Menjünk el egy könyvtárba? Vagy esetleg töltsünk le az adott témában egy e-book-ot? Vagy kérdezzünk meg egy hozzáértő tanárt? Ez már mindenkinek a saját döntése...

Lehet, hogy épp aminek célja, hogy leegyszerűsítse az életünket, teszi azt bonyoluttá...

1 megjegyzés:

  1. Kedves Hajni!
    Ahhoz képest, hogy első bejegyzésed, nagyon jó lett. Gratulálok! :)
    Jó volt olvasni, hogy Téged mi foglalkoztat.
    Üdv:
    Kata

    VálaszTörlés