Oldalak

2012. szeptember 30., vasárnap

18-23 éves diákok az e-learningről


Diákjaim körében, érettségi utáni szakképzésen részt vevő tanulók között (18-23 év) végeztem egy rövid vizsgálatot, ahol arra voltam kíváncsi, hogy milyen a felnőttképzésben tanuló diákok visszajelzése az e-learningről? Milyen értékeket látnak az e-tanulásban?

Igen érdekes és elgondolkoztató válaszokat kaptam a válaszadóktól. A tanulók többsége nagyon tájékozott volt az e-learning terén, azonban voltak olyan tanulók is, akik nem ismerték ezt a fogalmat.

A következő sorokban most olyan válaszokat emelek ki a diákoktól, amelyek mindenképpen elgondolkodtatók és továbbgondolásra érdemesek:

„Olcsóbb és egyszerűbb, de fárasztó sokáig a gépet bámulni.”

„Online tanulási lehetőség, amely bárhonnan elérhető, így nem kell feltétlenül a képzésen személyesen részt venni, amely lehetővé teszi a távoktatást is.”

„Interneten keresztül tanulást, tananyagok megosztása. Interaktív tananyagok. Könnyen elérhető tananyag.”„Könnyű és gyors tanulási forma.”

„Viszonylag szabadon oszthatom be az időmet és megadott időközönként számot kell adnom a leckék tudásáról külön-külön. Nagy előnye, hogy interneten elérhető. Elektronikus tananyag (videófájl is!).”

„Nagyon fontosnak tartom, hiszen a mai világban elhanyagolhatatlan a számítógép a televízió és az internet világa.”

„Kényelmesebben lehetne tanulni, nem kellenének a könyvek, érdekesebb is és könnyebben lehet tanulni.”

"gyors, hasznos, részletes, modern"

„Egy gyors tanulási lehetőséget, melyhez nem kell fölöslegesen könyveket és egyéb jegyzetek felkutatni és hordozni.”

„Otthoni elérhetőség a tananyagot illetően, megkönnyíti a tanulást, hiszen akkor tanulhatunk, amikor időnk/energiánk engedi.”


1 megjegyzés:

  1. Amikor én megkérdeztem a diákjaimtól: mi a véleményük az e-tanulásról? a válasz megoszlott. Vagy nem tudták mi is az, vagy a facebook-ot azonosították az e tanulás forrásának.
    Azért volt köztük 1-2 aki tudta is hogy mi az :)

    VálaszTörlés