Oldalak

2012. szeptember 29., szombat

e-zsíroskenyér

Kedves Kollégák!

Az előző bejegyzésekből azért látszik, hogy az e-tanulás igencsak megosztja a gyakorló és leendő tanárokat. Lehet, hogy ezen a fórumon ezt nem szerencsés publikálni, de én magam is azok táborát erősítem, akikben fenntartások vannak az adott témával kapcsolatban. Az pedig különösen meglep, hogy fiatalabb társaim sem feltétlen hívei ennek a tanulási formának. Pénteken gyakorlatilag minden általam hallgatott előadáson előkerült az e-tanulás és már nagyon kellemetlenül éreztem magam. Az utolsó előadáson aztán meg is jegyeztem, hogy nekem olybá tűnik, mintha az előző két félévben tanultakat próbálnánk elfelejteni. Értem ezen a személyes jelenlét, az élőbeszéd, a metakommunikáció, a kontaktus, a "tanár mint EMBER" jelentőségét. Egy szó mint száz, le voltam törve a várható jövő víziójának élményétől. Az előadás szünetében társaimmal, a folyosón belecsöppentem az Óbudai Egyetemen akkor zajló "Kutatók Éjszakája" rendezvények kellős közepébe. Örömmel tájékoztatom az e-tanulás abszolút híveit és persze mindenkit, hogy a bemutatók nagyszerűek voltak. Az előadók és a nézők éltek, beszéltek egymással, megfogtak, megszagoltak, megízleltek, élőben láttak, stb., minden részletet, boldogan vettek részt a kísérletekben. A bemutatókat tartó egyetemisták felkértek minket, hogy regisztráljunk, töltsünk ki egy rövid tesztet, majd utána szívesen vendégül látnak egy pohár üdítőre és néhány szelet zsíros kenyérre. Regisztráltunk, írtunk, majd megszálltuk a büfét. Az üdítő nekem ugyan kissé meleg volt, de mivel nagyon jó szívvel adták igen jólesett. Lilahagyma ugyan nem volt, de a zsíros kenyér igazán remekre sikeredett. A friss, félbarna kenyéren, éppen megfelelő vastagságban volt elkenve, a sült hús és tepertő morzsákat tartalmazó, "ikrás" zsír, melynek már az illata /hát még az íze/ is gyermekkoromat idézte. Bevallom nagyon nagyon jól esett és úgy láttam társaimnak is. Gondolom Ti kedves olvasók is el tudjátok képzelni, hogy milyen lehetett. Barátaim és én viszont pontosan tudjuk, hogy milyen volt. Azt hiszem ilyen lehet a különbség az e-tanulás és a hagyományos tanulási forma között is. Biztosan nagyon korszerű az e-zsíroskenyér, de higgyétek el az igazi finomabb. Elnézést kérek mindazoktól, akik bármilyen meggyőződés, vagy egyéb okok miatt a zsíros kenyér bármely formáját visszautasítják.

                                                                                                                            furlaj

     

1 megjegyzés:

  1. Teljesen egyet értek veled Lajos!

    Talán azért mert én is zsíros kenyeren nőttem fel, természetesen e nélkül. (akkor még nem volt pc sem, és örültünk a zsíros kenyér minden változatának csak legyen.) Visszagondolva az akkori oktatásra és tanáraimra örülök, hogy tőlük tanulhattam. Remélem egyszer mindenki aki itt olvasgat eléri az akkori tanáraim színvonalát, nem lesz egyszerű.
    Természetesen nem azt mondom, hogy ne alkalmazzuk az e- tanulást segítheti, kiegészítheti az oktatási tevékenységet, de nem minden áron és nem mindenütt.
    Pl.: Mozgáskorlátozottak esetébe szerintem akár előnyös is lehet. (Akadálymentesítési programok ellenére.)

    Üdv.:Cs.F.

    VálaszTörlés