Oldalak

2012. szeptember 24., hétfő

Az elektronikus eszközökkel támogatott tanulás (e-learning)

"Egy olyan „ideális társadalomban”, ahol a közösség tagjainak sokféleségük mellett is igénye a hasonló érdeklődésűek keresése, az együttesen megfogalmazott érdekeik mentén való közös fellépés, a közösségi önszerveződés, ahol sokak számára hozzáférhetőek a boldogulást szolgáló javak, az információ, illetve ahol a viszonylagos egyenlőség szükségessé és természetessé is teszi a közösség tagjainak sokirányú kommunikációját, ott egy olyan médium, mint az internet, szervesen illeszkedik a társadalmi kommunikáció sajátos igényeihez. Az internet ugyanis – ahogy Clay Shirky megfogalmazta (S hirky 2003) – egyedülálló módon teszi lehetővé az ún.  many to many kommunikációt, ráadásul az időben és térben aszinkron módon, ami elsőrendű lehetőség a nyilvánosság-, és közösségszerveződés számára."
 
Forrás: http://www.vilagossag.hu/pdf/20050530052007.pdf (2012. szeptember 24.)
 
Mindig is csodáltam azokat a gyermekes anyákat, akik a gyereknevelés mellett (felsőfokú) tanulásra adják a fejüket. Nem csekély hányaduk dolgozik főállásban egy munkahelyen, mellette tanul, miközben ellátja a családot. Tapasztalatom szerint - nehezen - de az idősebb édesanyák is kezdik megszokni az e-learning környezetet.
 
Az idősebb korosztály tekintetében is most már egyre nagyobb elvárás az elektronikus tanulás elsajátítása, hiszen egyre elterjedtebb (sőt elengedhetetlen)  az elektronikus formában (internet) történő - egyetemek által történő - követelményrendszer kialakítása. A tantárgyak felvétele is (Neptun rendszer) már ilyen formában történik, nem beszélve az elektronikus hozzászólárokról, illetve beadandó házi feladatokról stb. A felsőoktatásban tanító oktatók által is támogatott módszerek ezek, hiszen Ők is elektronikusan végeznek sok oktatói tevékenységet (tananyag, osztályozás stb.).
 
Ez a helyzet természetesen egy új tanulási-tanítási technikát is magában rejt. A tanár és a tanuló által betöltött viszony is teljesen más. A tanulóktól - főként a távoktatásban - elvárt az önálló tananyag feldolgozás, ezáltal a tanár szerepe is egy kicsit más irányba tolódik el, inkább tanácsadói szerepet tölt be. Úgy gondolom ezt az e-learning környezetet egyre könnyebb megszokni és igazán nem jelent nagy problémát az idősebb korosztály számára sem.
 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése