Oldalak

2013. február 22., péntek

Kötelező tablet az iskolában

A szülői felháborodás ellenére szeptembertől kötelezővé tették Flandria Blankenberge településének két oktatási intézményében az iPadeket. A település Saint-Joseph kereskedelmi iskolájában és a hozzá tartozó Pierre kollégiumban összesen több mint 700 fiatalnak kellett majdnem ötszáz euroért beszereznie a tableteket, ami – hiába az átlagosnál magasabb életszínvonal Belgiumban – nem mindegyik szülőnek tetszett. Éppen ezért a területileg illetékes miniszterhez fordultak. Mivel Belgiumban elég nagy az oktatási intézmények önállósága, a miniszteri vétó ellenére is kötelezővé tették a tablethasználatot. A legfrissebb hírek szerint sikerrel. A nieuwsblad.be internetes lap írása szerint február 20-án Pascal Smet flamand oktatási miniszter felkereste az iskolákat, és teljes elragadtatással beszélt az újításról. A diákok tökéletes természetességgel kezelték a tableteket, ráadásul – ami a tárcavezetőnek különösen tetszett – mindenki írt magának egy kis zeneszámot a berendezés hangszerkesztőjével. „Ez az iskola úttörő vállalkozásba kezdett, a diákok nagy lelkesedéssel használják a legmodernebb technológiát, és azon az oktatási anyagokat” – magyarázta az ötletet korábban ellenző miniszter. A lap írása szerint a tabletek bevezetésével sokkal aktívabban részt vesznek a gyerekek szülei is az iskolai munkában, pusztán azért, mert érdekli őket, hogy mit csinálnak a fiatalok az oktatási intézményben a táblagéppel.

forrás: www.nieuwsblad.be

A laphírek arról nem szólnak, hogy a tableteket – a zeneszerkesztésen kívül – pontosan mire használják a diákok. S vajon az új technológia okozta kihívással az oktatók is megbirkóztak-e. Hiszen ahhoz, hogy a kultikus tárgyként kezelt iPad-ek iskolai felhasználása valóban pedagógiai, oktatási célokat is szolgáljon, megfelelő programokat kell rá írni. Ráadásul a kevésbé közismert OSX rendszerben. A miniszter jó diplomataként azért közölte, hogy az újítás sikerességéről még korai örömódákat zengni, érdemes megvárni az első év végét – már csak az a kérdés, hogyan mérik majd a talblethasználtat sikerességét a flamand iskola lelkes oktatói.

1 megjegyzés:

  1. Az eszközhasználat egy dolog. Képzeljük el idehaza. Adunk eszközt. Tök jó!
    De van mögötte tartalom? Mit érünk az eszközzel? Milyen speciális oktató tartalmakat kapunk?
    A tanárok digitális szakadékával mi lesz? Nem csak az eszközhasználat terén, hanem az érzelmi viszonyokban is?
    Ráadásul kapunk képzésmódszertani útmutatókat, segédletek is? Szóval szép, és jó első lépés, de ebben még nagyon sok a munka... Mert ha csak eszközt adtak, attól még az nem lesz használható képzési célra.

    VálaszTörlés