Oldalak

2013. szeptember 27., péntek

Középiskola és a Moodle


Ahogy ígértem nem szabadultok meg blog-gyöngyszemeimtől - bár az előző félévben írtam egy Utolsó töltény bejegyzést, amiben reményemet fejeztem ki, hogy többé a blog közelébe se megyek, de hát "Sohase mond, hogy soha".
Idén szeptembertől került bevezetésre iskolánkban a Moodle rendszer Juhász Róbert kollégám menedzselésében. Őt segítve vállaltam el adminisztrátori feladatokat és hogy minden tárgyam esetén megvalósítok egy-egy jól használható kurzust. A rendszer használható egyszerű elektronikus könyvtárként is akár, ahol a diákok mindig megtalálják a szükséges tananyagot és információt. Természetesen ennél a Moodle sokkal többet tud. Egyenlőre a diákok mellett mi is még csak ismerkedünk a rendszer szolgáltatásaival (oktatóanyagokat tettünk fel, beadandó feladatokat írtunk ki és osztályoztunk, online dolgozatot írattunk, fórumokat indítottunk). Mindezt persze a mindennapos tanítás mellett kell elvégeznünk, ami a tananyagok és számonkérések fejlesztéséhez szükséges időt tekintve igencsak nehézkes. Mondhatjuk persze, hogy csak a bevezetés éve nehézkes, utána az anyagok felhasználhatóak, azonban azt meg kell jegyezni, hogy fogalmunk sincs, hogy jövőre is ugyanazokat a tárgyakat kell-e tanítanunk, vagy éppen teljesen mást.
A diákok véleménye még kialakulóban van a rendszerről. Az első benyomásokat mindenképpen pozitívnak kell jellemeznem. A mai generációnak tetszenek az ilyen jellegű újítások. Jó hangulatban fogadták a "bármennyiszer kitölthető, legjobb eredményt figyelembe vevő" online tesztet is. Meglátjuk, hogy ha munkát is kell befektetniük a rendszer működtetésébe milyen lesz a közhangulat. A következő blogokban leírom majd a tapasztalatokat, azonban ezekre értelemszerűen várnotok kell még - valahogy bírjátok ki :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése