Oldalak

2012. február 29., szerda

Gondolatok a számítógéppel segített tanulásról

A minap az interneten egy cikket olvastam, amely a számítógép alapú tanulás és a számítógéppel segített tanulás különbségeit fejtegeti ... http://www.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=8948

Évek óta használom a Leybold COM3LAB elnevezésű "oktatórendszert", amely a cikk szerint - és egyébként is - megfelel a számítógéppel segített oktatás (CAL) követelményeinek.

Tapasztalataim szerint a diákok örömmel végzik a számítógéppel segített méréseket, de a szájbarágós utasítások ellenére is gyakran kérnek segítséget. A mérések feldolgozásának módja és eredményessége erősen egyén, és életkorfüggő. Fiatalabb diákok gyakran elakadnak, bizonytalanok, az idősebbek pedig villámgyorsan végeznek a mérésekkel, de a tananyag elsajátításának szintje nem mindig megfelelő. Fontosak a gyakori ellenőrzések, megbeszélések.

Három ok amiért hasznosnak tartom a számítógéppel segített mérések középiskolában történő alkalmazását:
- szinesíti az órákat,
- a tananyag ismétlésére, megszilárdítására (a műszeres mérések mellett) kiválóan alkalmas
- fejleszti a diákok lényeglátási, önálló tanulási képességét

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése