Oldalak

2012. február 26., vasárnap

Elméletek ugyan vannak...

   Mint ahogy azt az órán is láttuk, a különböző tanuláselméleteket nem tudjuk precízen elválasztani egymástól. Most ugyan a konstruktivista szemlélet a legújabb, de ugyanúgy megvan még a behaviorista és a kognitív irányzat is. Az irány, ami felé haladni kellene megvan, de vajon mindenhol alkalmazható és mindenhol jó lenne ezt alkalmazni?...
Új szemléletek egyre sűrűrbben jelennek meg és ezek száma nagy valószínűséggel gyarapodni fog a közeljövőben, de ha ezt a gyakorlatban vizsgáljuk, többségben vannak-e az újdonságokra „vevő” pedagógusok...?
és a diákok...?

2 megjegyzés:

  1. Én azt gondolom, hogy az, hogy ki milyen módszerrel tanít, az legtöbbször korosztályfüggő.
    Sajnos én is elértem abba a korba, hogy azt mondhatom: "Bezzeg a mi időnkben!"
    Az olyan tanulóanyagot, mint amilyenek mi voltunk még lehetett a régebbi-hagyományos módszerekkel tanítani. A kisfiam hét éves, már most látom, hogy nála ezek a módszerek nem minden esetben működnek. De ez nem baj, hiszen világunk húsz-harminc év alatt rengeteget változott, fejlődött. Aki a csupán a régi "jól bevált" módszerekkel szeretne tanítani, az megbukik. És sajnos szemtanúja voltam jó néhány idősebb kollégám bukásának...

    VálaszTörlés
  2. Maguk a módszerek persze csak egy-egy tanuláselmélethez köthető legódarabkák (már, ha egyes módszerek tényleg csak egy elmélethez köthetőek). Ugyanakkor ha módszerekről van szó, akkor érdemes megvizsgálnunk, vajon tényleg gyökeresen új módszerekről van szó, vagy a már meglévőek újragondolása, upgrade-elése történik. Számos esetben digitalizáltan ugyanaz történik, mint papír alapon.

    VálaszTörlés